Το Λεξικό του Μηδενιστή – Μέρος Δεύτερο – Καλοσύνη

by totalxliberation

Το δεύτερο μέρος του κειμένου του John Zerzan, με τίτλο ‘Το Λεξικό του Μηδενιστή’, μιλάει για την καλοσύνη μέσα σε αυτήν την σάπια κοινωνία. Πρωτότυπο στα αγγλικά στο The Anarchist Library.

Το Λεξικό του Μηδενιστή

John Zerzan

Καλοσύνη

Καλο-σύνη (ουσιαστικό). Η τάση, λίγο πολύ κοινωνικά κωδικοποιημένη, της προσέγγισης της πραγματικότητας με τον όρο το αν οι άλλοι συμπεριφέρονται εγκάρδια – η τυραννία της ευπρέπειας, η οποία εμποδίζει την σκέψη ή την δράση κάποιου για τον εαυτό του – τρόπος αλληλεπίδρασης βασισμένος στην παραπάνω αποχή της κριτικής κρίσης ή αυτονομίας.

Όλοι μας προτιμάμε αυτό που είναι φιλικό, ειλικρινές, ευχάριστο και ωραίο. Αλλά σε έναν μίζερο κόσμο με διάχυτη και πραγματική κρίση, η οποία θα έπρεπε να προκαλεί όλους μας να επαναξιολογήσουμε τα πάντα, το καλό μπορεί να είναι λάθος.

Το πρόσωπο της κυριαρχίας είναι συχνά ένα χαμογελαστό πρόσωπο, ένα καλλιεργημένο πρόσωπο. Το Άουσβιτς έρχεται στο νου μου, με τους διευθυντές οι οποίοι απολάμβαναν τον Goethe και τον Mozart. Παρομοίως, αυτοί που κατασκεύασαν την Ατομική βόμβα δεν ήταν σατανικά τέρατα, αλλά καλοί φιλελεύθεροι διανοούμενοι. Το ίδιο ισχύει και για εκείνους που κομπιουτεροποιούν τη ζωή και για εκείνους που με άλλους τρόπους είναι οι στυλοβάτες της συμμετοχής σε αυτόν τον σάπιο κανόνα, ακριβώς όπως είναι ο καλοσυνάτος επιχειρηματίας (αυτό-διαχειριζόμενος ή όχι), ο οποίος είναι η ραχοκοκαλιά μιας ύπαρξης βασισμένης στην εργασία και στην αγορά, αποκρύπτοντας την πραγματική της φρίκη.

Περιπτώσεις καλοσύνης περιλαμβάνουν τους ειρηνιστές, των οποίων η ηθική της καλοσύνης τους τοποθετεί – ξανά και ξανά και ξανά – σε ηλίθιες τελετουργικές, χωρίς-νίκη καταστάσεις, αυτούς τους ανθρώπους της EarthFirst! που αρνούνται να συγκρουστούν με την γερά κατακριτέα ιδεολογία της κορυφής της οργάνωσης ‘τους’, και την Πέμπτη Εξουσία ({Σημ.1}Fifth Estate, αναφέρεται στην κοινή γνώμη, σε όσους βρίσκονται εκτός των τεσσάρων εξουσιών, στους απλούς πολίτες.{Σημ.2}Ίσως αναφέρεται και στο αντιεξουσιαστικό περιοδικό Fifth Estate) των οποίων οι εξαιρετικά μεγάλες συμβολές φαίνεται τώρα να βρίσκονται σε κίνδυνο από την έκλειψη του φιλελευθερισμού. Όλοι οι μονομερείς σκοποί, από την οικολογία στον φεμινισμό, και όλη η μαχητικότητα στις υπηρεσίες τους, είναι μόνο τρόποι ώστε να παρακάμπτεται η ανάγκη για μια ποιοτική ρήξη με κάτι περισσότερο από τις υπερβολές του συστήματος.

Το καλό ως ο τέλειος εχθρός της τακτικής και αναλυτικής σκέψης: Να είσαι δεκτικός – μην αφήσεις τις ριζοσπαστικές σου ιδέες να προκαλέσουν κύματα στην προσωπική σου συμπεριφορά. Αποδέξου τις πακεταρισμένες μεθόδους και όρια του καθημερινού στραγγαλισμού. Εμποτισμένος με σεβασμό, η ρυθμισμένη απάντηση στο ‘παίξε με βάση τους κανόνες’ – τους κανόνες της εξουσίας – αυτή είναι η πραγματική Πέμπτη Φάλαγγα, αυτή που ενυπάρχει μέσα μας.

Στο πλαίσιο μιας μελανιασμένης κοινωνικής ζωής που απαιτεί το δραστικό ως μια ελάχιστη ανταπόκριση προς την υγεία, η καλοσύνη γίνεται όλο και πιο πολύ νηπιακή, κομφορμιστική και επικίνδυνη. Δεν μπορεί να δωρίσει χαρά, παρά μόνο περισσότερη ρουτίνα και αποξένωση. Η απόλαυση της αυθεντικότητας υπάρχει μόνο ενάντια στον σπόρο της κοινωνίας. Η καλοσύνη μας κρατάει όλους στις θέσεις μας, αναπαράγοντας συγκεχυμένα όλα όσα υποτίθεται ότι απεχθανόμαστε. Ας σταματήσουμε να είμαστε καλοσυνάτοι προς αυτόν τον εφιάλτη και προς όσους μας κρατάνε σε αυτόν.

Advertisements